13 mrt 2013

minder roken (update)

ja ik wil minder roken met een doel. en nu zul je wel denken waarom niet stoppen met roken. dat hoor je toch vaker. afgelopen maandag liep ik met wat vriendinnen om onze honden uit te laten en kwamen we op het onderwerp roken terecht. hoeveel het allemaal kost in de maand. nu is een pakje shag alweer met 85 cent omhoog gegaan! ik rook 3 pakjes in een week en kost nu 5,30 per pakje bij de aldi. ja pffffffff niet normaal. dat is 15,90 euro in de week en 63 euro in de maand. en mijn man rookt ook dus is dat gezamelijk al 126 euro in de maand! nu heb ik met mijzelf besloten om in de keuken onder de afzuigkap te gaan roken. en omdat ik mijn shag daar laat liggen heb ik het niet direct bij de hand om het te kunnen pakken. het gaat zo gemakkelijk als je shag voor je neus op tafel ligt terwijl ik op de pc bezig ben. ik ben nu met de 3de dag bezig en het verbaaast mijnzelf dat ik al minder aan het roken ben.

nee stoppen zit nog niet in mijn hoofd. misschien komt dat nog wel eens, maar nu nog niet. nu is dus mijn plan om het geld weg te leggen wat ik niet verrook. en had voor mijzelf bedacht om daar dan een nieuwe vloerkleed of gordijnen voor in de keuken of iets dergelijks voor te kopen. eens kijken hoe snel ik het voor elkaar kan krijgen. ik hou hier bij hoeveel ik wekelijks zal besparen.

zo de boodschappen zijn weer binnen. ik heb maar 1 pakje shag mee hoeven nemen.
ik had er nog 1 in de lade liggen en het pakje waar ik al mee bezig was is nog niet leeg.

week 12 heb ik 10,60 euro bespaard.
week 13 heb ik 10,60 euro bespaard.
week 14 heb ik   5,30 euro bespaard.


2 opmerkingen:

  1. Hier ook nog niet aan stoppen toe maar halen nu potten shag en filters en draaien nu zelf onze sigarettjes en moet zeggen gaat echt super goed en doe ook veel langer met zo'n pot....rook ook 3 pakjes per week en doe nu al voor de 2e week met zo'n pot...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is ook een goed idee. tot nu toe gaat het ook bij mij goed. vandaag weer boodschappen doen en hoef ik maar 1 pakje shag mee te nemen! eens kijken hoe lang we het volhouden haha.

    BeantwoordenVerwijderen