7 mrt 2013

huishoudboekje

weet jij eigenlijk wat nog echt jou inkomen en uitgaven zijn in de maand. daar was ik zelf wel benieuwd naar. dus op zoek gegaan naar een huishoudboekje zoals ze dat noemen. en via mijn zus heb ik een handig rekenmethode gevonden om alles makkelijk uit te rekenen wat nou werkelijk de in en uitgaven van ons zijn.

nou heb ik me even verdiept in het programma microsoft excel. en blijkt dat je daar gemakkelijk je berekeningen kunt doen. alles word gelijk voor je opgeteld en hoef je zelf niet meer te rekenen!

heb je zelf nog geen huishoudboekje, dan kan je deze gebruiken. je hoeft alleen maar je bedragen in te vullen, en hij rekent het voor jou uit. ik zal even een korte uitleg geven wat je moet doen.

klik op de onderstaande link en dan opent het programma zich in een nieuwe pagina. dan zie je 2 kolommen staan waar al bedragen staan achter de inkomsten en uitgaven zoals je loon, belasting, boodschappen, zorgtoeslag enz enz.
dubbelklik met je muis op de beschrijving of de bedragen. er verschijnt een vakje en vul je eigen bedrag in door eerst het oude bedrag weg te halen. iets weghalen of toevoegen is ook mogelijk door onder een eerdere bewoording of bedrag te klikken.

dit is een voorbeeld en niet onze eigen inkomsten en uitgaven.klik hier om je begroting te berekenen.



 

1 opmerking: